Jdi na obsah Jdi na menu

~ Září ~ apple-1674619_1280.jpg

 

Téma:

„Ahoj kamarádi“ 

 

Podtémata:

  • Mateřská škola vás vítá
  • Kdo jsou mí kamarádi
  • Tady jsem doma
  • Bezpečně do školy i ze školy 

 

Charakteristika:

prostředí školy a okolí, vesnice, domov, kamarádi, bezpečnost

 

linka-1.png

Dítě a jeho tělo 

 

  • vzdělávací záměr:
    • rozvíjet u dětí schopnost pohybovat se v novém prostředí
    • systematicky začít rozvíjet jemnou motoriku a oromotoriku
    • seznamovat děti se základními hygienickými a zdravotně preventivními návyky
    • pomáhat dětem osvojit si jednoduché pracovní úkony 

 

  • očekávané kompetence:
    • umí se pohybovat v novém prostředí 
    • vědomě napodobuje pohyb podle vzoru
    • zvládá sebeobsluhu, hygienu
    • zvládá jednoduché pracovní úkony 

 

linka-1.png

Dítě a jeho psychika gallenrohrling-1626265_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • vhodnou organizací a laskavým přístupem usnadnit novým dětem vstup do mateřské školy
    • rozvíjet komunikativní dovednosti a kultivovaný projev
    • seznamovat děti s podstatnými znaky a vlastnostmi předmětů
    • pomáhat dětem při odloučení se na určitou dobu od rodičů a blízkých 

 

  • očekávané kompetence:
    • vyjadřuje své myšlenky, zážitky, pocity
    • umí odhadovat podstatné znaky a vlastnosti předmětů
    • emocionálně zvládá odloučení od rodičů, blízkých  

 

linka-1.png

Dítě a svět

  • vzdělávací záměr:
    • vytvářet u dětí pozitivní vztah k prostředí a k místu, ve kterém žije
    • pomáhat dětem postupně se orientovat v novém prostředí

 

  •  očekávané kompetence:
    • má vytvořen pozitivní vztah k prostředí a k místu, ve kterém žije
    • umí se orientovat v novém prostředí 

 

linka-1.png

Dítě a společnost acorn-cluster-57305_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • pěstovat u dětí společenské návyky ve styku s dospělými i s dětmi
    • postupně děti adaptovat na prostředí školy
    • vytvářet u dětí základní estetické dovednosti 

 

  • očekávané kompetence:
    • poslouchá a plní smysluplné pokyny, umí vyjádřit souhlas i nesouhlas, umí zorganizovat hru
    • umí zachytit své prožitky slovně, výtvarně, hudebně, dramatickou improvizací 

 

linka-1.png

Dítě a ten druhý

  • vzdělávací záměr:
    • vést děti k navazování kontaktů mezi sebou navzájem
    • posilovat prosociální chování ve vztahu k druhému 

 

  • očekávané kompetence:
    • umí navázat kontakt s druhými dětmi
    • má citlivý vztah k živým bytostem