Jdi na obsah Jdi na menu

~ Leden ~ snowman-640366_640.jpg

 

Téma:

„Paní zima jede“ 


Podtémata:

  • Pod bílou peřinkou
  • Zimní hry a sporty
  • Zvířátka v zimě
  • Spící strom 


Charakteristika:

znaky zimy, příroda, zvířata a péče o ně v zimě, zimní hry a sporty, tělo, smysly 

 

linka-1.png

Dítě a jeho tělo

  • vzdělávací záměr:
    • posilovat dechové svalstvo
    • učit děti zacházet s grafickým materiálem, nůžkami, papírem, modelovacími hmotami
    • prohlubovat poznatky o jednotlivých částech lidského těla
    • předávat dětem základní pojmy spojené se zdravím, pohybem a sportem

 

  • očekávané kompetence:
    • ovládá dechové svalstvo
    • umí zacházet s grafickým materiálem, s nůžkami, papírem, modelovacími hmotami
    • umí pojmenovat jednotlivé části lidského těla a zná jejich funkce
    • zná základní pojmy spojené se zdravím, pohybem, sportem 

 

linka-1.png

Dítě a jeho psychika slide-600597_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • vést ke sluchovému rozlišování začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
    • vytvářet pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení 

 

  • očekávané kompetence:
    • sluchově rozliší hlásku na začátku a na konci slova a hlásky ve slovech
    • má pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení 

 

linka-1.png

Dítě a ten druhý

  • vzdělávací záměr:
    • vést děti tak, aby se uměly dělit o hračku, pomůcky, pamlsky 

 

  • očekávané kompetence:
    • umí se dělit s ostatními o hračku, pomůcky, pamlsky 

 

linka-1.png

Dítě a společnost ice-skates-1082514_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • rozvíjet kulturně estetické dovednosti
    • vést k dovednosti zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, učit poznávat a sluchově rozlišovat jednotlivé hudební nástroje 

 

  • očekávané kompetence:
    • vyjadřuje se prostřednictvím výtvarných činností, hudby, prvků dramatizace
    • zachází s jednoduchými hudebními nástroji, rozlišuje a udržuje rytmus, pozná vizuálně i sluchově některé melodické a rytmické hudební nástroje 

 

linka-1.png

Dítě a svět

  • vzdělávací záměr:
    • vést děti k pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit 

 

  • očekávané kompetence:
    • má povědomí o životním prostředí, uvědomuje si, že tím, jak se chováme a žijeme, ovlivňujeme vlastní zdraví i životní prostředí
    • umí se přizpůsobit běžným změnám