Jdi na obsah Jdi na menu

~ Březen ~ easter-1247634_640.jpg

 

Téma:

„Jak se rodí jaro“ 


Podtémata:

  • Když jaro ťuká
  • Kniha je studnice moudrosti
  • Svátky jara 


Charakteristika:

probouzející se příroda, svátky jara, křesťanské tradice, pečení tradičního velikonočního pečiva, změny v přírodě, kniha, zdraví a bezpečnost 

 

linka-1.png

Dítě a jeho tělo

  • vzdělávací záměr:
    • rozvíjet pohybové dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky
    • upevňovat koordinaci pohybu s rytmem a hudbou
    • pěstovat povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí 

 

  • očekávané kompetence:
    • disponuje pohybovými dovednostmi v oblasti hrubé i jemné motoriky
    • dokáže koordinovat pohyb s rytmem i s hudbou
    • uvědomuje si některé způsoby ochrany zdraví a bezpečí 

 

linka-1.png

Dítě a psychika 

pussy-willow-1242912_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • rozvíjet porozumění řeči
    • rozvíjet i nonverbální komunikativní dovednosti
    • probouzet v dětech zájem o literaturu
    • seznamovat děti s některými písmeny a číslicemi 

 

  • očekávané kompetence:
    • rozumí řeči, má přiměřeně rozvinutou receptivní složku řeči
    • umí komunikovat i nonverbálním způsobem
    • projevuje zájem o knihy
    • pozná některá písmena, číslice, pozná své napsané jméno 

 

linka-1.png

Dítě a ten druhý 

  • vzdělávací záměr:
    • vést děti k dovednosti požádat v případě potřeby o pomoc 

 

  • očekávané kompetence:
    • umí v případě potřeby požádat o pomoc 

 

linka-1.png

Dítě a společnost lambs-328802_640.jpg

  • vzdělávací záměr:
    • rozvíjet základní společenské návyky
    • vytvářet v dětech základní představu o tom, co je dobře, co špatně, co se smí a nesmí
    • vést děti k pozornému poslouchání literárních textů, k hodnocení vyslechnutého 

 

  • očekávané kompetence:
    • má upevněny základní společenské návyky
    • má představu o tom, co je dobře a co špatně, co se smí a co ne, co je zajímavé a proč 

 

linka-1.png

Dítě a svět

  • vzdělávací záměr:
    • upevňovat elementární poznatky o místě, ve kterém žije, seznamovat s tradicemi charakteristickými pro místní oblast
    • učit děti orientovat se bezpečně v okolním prostředí, v okolí domova
    • vést děti k vnímání rozmanitosti světa přírody, k pochopení řádu v přírodě 

 

  • očekávané kompetence:
    • má elementární poznatky o místě, ve kterém žije, o vesnici
    • zná některé místní tradice
    • orientuje se bezpečně v okolním prostředí, v okolí domova a MŠ
    • vnímá rozmanitost světa přírody, chápe některé přírodní zákonitosti